Microsoft Power BI

e-Business Travel handelt snel op basis van Microsoft Power BI rapportages

20-03-2024
Agerion IT x e Business Travel

Hoeveel telefoontjes en e-mails verwerkt u op een dag? Wij kunnen het u laten zien met Microsoft Power BI. In de zakelijke dienstverlening is het vaak lastig om te bepalen hoe de efficiëntie kan worden vergroot. Want waar wordt er exact tijd aan gespendeerd?

Cees Bas van e-BusinessTravel neemt de proef op de som

Met een team zakelijke reisspecialisten wordt er dag (en nacht!) hard gewerkt om klanten een zorgeloze reis te bieden. Vrijwel alle contacten gaan per e-mail of telefoon. Of iemand nu vandaag of morgen naar Sydney wenst te reizen, het is cruciaal dat zaken goed én snel geregeld zijn. Om die responstijd zo goed mogelijk te optimaliseren, dook e-Business Travel in de bedrijfsdata.

Waar ligt de werkdruk?

Er zijn 3 informatiestromen aan elkaar gekoppeld:

  1. Het inloggen: wanneer een medewerker inlogt op het interne systeem
  2. Het e-mailen: wanneer worden er gedurende de dag mails verstuurd?
  3. Het bellen: hoeveel telefoontjes worden er eigelijk afgehandeld? En wanneer?

Zonder met de inhoud van communicatie bezig te zijn, worden de activiteiten gelogd en ontstaat er een inzicht in de werkdruk verspreid over de werkdag. Real-time. 

Is er een staking in Frankfurt? Dan zien we dat direct terug in een piek op ons dashboard. Voor ons het moment om op basis van real-time cijfers ons team bij te schakelen.

Frans Fiegge - e-Business Travel B.V.

Klanten goed bedienen door Microsoft Power BI

Een andere insteek van het dashboard is het analyseren van de werktijd per type klant. Zoals Frans Fiegge van e-Business Travel aangeeft: 'Wij hebben een breed palet aan klanten. Neem twee extremen: een zakelijke groepsreis of een individuele reiziger. De groepsreis kost ons natuurlijk vele malen meer tijd aan voorbereiding. Maar hoeveel? Dat weten we nu, met dank aan het Power BI dashboard. Dit maakt dat we werken met het juiste aantal FTE's in ons team per klanttype, maar ook dat we steeds feitelijkere offertes kunnen maken. We hebben tenslotte meer inzicht in wat dit type klant ons aan tijd kost.'

Zelfs telefoondata is te analyseren

Voor dit project wordt gebruik gemaakt van o.a. telefoon- en e-maildata. Daarbij gaat het niet om de inhoud, maar om bepaalde signalen die worden vastgelegd. Onze collega Nigel Bakker bouwde hier een fraai Power BI dashboard voor, die deze veelvoud aan bronnen begrijpelijk samenvat.

We blijven ons vaak verbazen over het aantal databronnen waaruit geput kan worden. Neem bijvoorbeeld het financiële Exact Online, maar ook bronnen als LinkedIn, Google Analytics, Microsoft Dynamics, Excel of data uit de supply chain zijn gewoon bereikbaar. 

E Business Travel Verzonden e mails

Zinvol gebruiken van Microsoft Power BI

Onze collega Nigel: 'Ik vind het altijd heel waardevol als onze gebouwde Power BI dashboards bijdragen aan dagelijks bestuur. Je buigt je over zaken die voor een klant ogenschijnlijk heel belangrijk zijn. Dat in een real-time en begrijpelijk vat gieten is echt ontzettend tof. Het geeft ondernemers en managers de kans om naar een volgend niveau te tillen. Daar draag ik natuurlijk graag aan bij.'


Agerion IT Nigel Bakker

Hoeveel mails versturen uw teamleden?

Real-time inzicht

Direct visueel begrijpelijk

Meer nieuws