Deze voorzichtigheid is geboden, om bugs en onverwachte resultaten te voorkomen. Daarom vindt in vele gevallen een doortastende testfase plaats.
Deze tests onderwerpen de applicaties aan alle mogelijke scenario's. Door dit door te werken, voorkomen we dat er achteraf bij de gebruikers problemen ontstaan.
‘Wij draaien graag testmanagement bij bijvoorbeeld Dynamics 365 implementaties. Daarin bouwen we een gezonde brug tussen klant (met gebruikersvragen) en implementatiepartner (die zo dicht mogelijk bij de ERP-standaard wenst te blijven).’
Laura Frerichs
'Het is voor ons belangrijk om de uiteindelijke gebruikers aan de hand te nemen en te trainen, zodat een implementatie (ook voor de implementatiepartner) zo succesvol mogelijk verloopt.'
Judith de Koning
De meeste progressie
´De afrondende fase waarin een release live wordt gebracht is voor ons als testmanager een erg spannende, maar ook leuke periode. In de weken vóór de livegang van een release worden de laatste zaken concreet en wordt in ons vak de meeste progressie gemaakt. Iedereen begint nu eenmaal te rennen als eenmaal de deadline staat. Het gaat dan écht gebeuren.´
Hypercare
Na een release heerst er heel begrijpelijk een grote ontlading. Toch trekken onze testmanagers dan graag nog even door. De volgende weken staan dan namelijk in het teken van nazorg: de hypercare.
We laten pas echt los als het echt goed is. Naast de tijd die we besteden aan het overdragen van kennis, betekent dit dat we ook issues na de livegang zo efficiënt mogelijk oplossen. Het op weg helpen van functionele mensen en het beheerteam zijn belangrijke checks, voordat wij als vraagbaak naar de achtergrond verdwijnen.´
Strakke planning en coördinatie.
Users vloeiend
naar nieuwe werkwijze.
Alle relevante testscenario's opgesteld en getest.
Vangnet in begeleiding change management.
We delen graag onze ervaringen.
Probleemoplossend vermogen
Van planning tot hypercare
Kennismaken onder het genot van een kop koffie? Laat uw gegevens achter en we bellen u snel terug.