Microsoft Power Platform

Baker Tilly maakt gebruik van voordelen Microsoft Power Platform

07-07-2022
Arthi BTI London

In April 2020 stapte Phil Bown in de rol van Audit Technical & Quality Improvement Manager binnen Baker Tilly International. Vanuit het hoofdkantoor in Londen, begon hij zich te verdiepen in het bedrijfsbrede Quality Audit werk. Op een frequente basis worden de 130 member firms van Baker Tilly uitgenodigd om de global quality control procedures te doorlopen. Een uitnodiging die Phil graag in een efficiënt jasje stopt.

Handmatig werk

Samen met CIO Adam Grainger en Director of Professional Standards Nick Jeffrey, duikt Phil in het lopende Quality Control systeem. Terwijl ze bekend raken met deze procedures, valt ze de immense mate van handmatig werk op. ‘London loves spreadsheets’ mag een welbekend gezegde zijn, maar dit moet anders kunnen.

Keep IT simple

Adam, Nick en Phil gaan om tafel met het Nederlandse Agerion IT. Ze combineren hun bevindingen met de ervaring van Ed Berk en Stefan Frerichs, welke bekend zijn met inspirerende internationale IT projecten in de Accountancy. Dit zorgt voor een helder framework met verbeteringen.

‘Niemand wordt er blij van als ik met 20+ non-compliant matters aankom. Hoe mooi is het om de handen ineen te slaan en te verbeteren, zodat we het bedrijf naar een volgend level kunnen tillen?’

Phil Bown, Baker Tilly International

Clear framwork for improvement

Waar de Microsoft Excel sheets jarenlang goed dienst hebben gedaan, kan de nieuwe Microsoft Power Platform deze casus nog beter aan. Agerion IT bouwt een maatwerk Quality Improvement app voor Baker Tilly International. Zoals Arthihan Velauthapillai, een van de Power Platform specialisten binnen Agerion met een glimlach deelt:

‘Deze app streeft naar de best mogelijke samenwerking binnen Baker Tilly: gebruiksvriendelijk gebruik voor zowel de member firms  als het hoofdkantoor. Het was ontzettend tof om een custom app met deze impact te mogen ontwikkelen. Je ervaart direct verlichting binnen de teams die op een veel efficiëntere, positieve manier met elkaar kunnen samenwerken. Na onze zorgvuldige testfase, is de uitrol dan ook direct ingezet.’

The Baker Tilly Quality Improvement app

Member firms worden inmiddels uitgenodigd in de gebruiksvriendelijke app, waar zij gemakkelijk de International Standard Quality Control 1 requirements kunnen beantwoorden. Per ISQC topic, kunnen zij de actuele status of – mocht er niets veranderd zijn – zonder moeite voorgaande antwoorden opnieuw inzetten.

Zodra zij de antwoorden indienen, krijgen zowel de member firm als het hoofdkantoor een bevestiging van de invoer. Dit is het moment dat het hoofdkantoor, bij hoofde van Phil en zijn collega Carla, in beeld komen. Het systeem maakt het voor dit team erg efficiënt om de inzendingen door te nemen en te voorzien van global office reviews.

Een samenvatting van de resultaten verschijnt in het ‘Global Office QI dashboard’. Dit maatwerk dashboard, welke voorheen handmatig werd bijgehouden in Excel, geeft real-time updates in Microsoft Power BI en laat de compliancy per ISQC1 topic per member firm zien. Met dank aan een slimme set variabelen in de dataset, wordt er direct een toekomstige planning voor member firms gecalculeerd.

Isqc 1 questions 2 1

Efficient future planning tool

Zo beweegt Baker Tilly International van 3 complexe, handmatige Excel bestanden en vele e-mails en telefoontjes naar een centrale, gebruiksvriendelijke omgeving voor de Quality Control. Terwijl het hoofdkantoor zo ontzettend veel tijd bespaart en overzicht vergaart, is ook de feedback van de eerste member firms zeer positief.

Dit enthousiasme is zelfs zo groot, dat member firms met een eigen subnetwerk aan kantoren het Microsoft Power Platform graag gaan gebruiken voor meer dan alleen de ISQC1. Samenvattend in Phil zijn woorden: ‘Let’s improve together.’


Qi main screen 1

Meer nieuws